Náš odhad: Týden a Instinkt prodán za 1 Kč

5. října 2011 v 1:05 | Ondřej Höppner








Časopisy Týden a Instinkt koupil mediální podnikatel Jaromír Soukup (agentura Médea). Stalo se tak shodou okolností krátce poté, co jsme na těchto stránkách informovali, že je nejvyšší čas oba tituly prodat. Jejich pokles je trvalý a prakticky nez šance na zvrat.

Dobrým signálem pro to, že je titul mrtvý je, že ani po masivní reklamní kampani se prodaný náklad nehne. Je to jako vzát si ostruhy na zdechlého koně.

Bývalý vlastník, švýcarský podnikatel Sebastian Pawlowski, prodal podle serveru Neviditelný pes oba své časopisy Soukupovi za 75 - 160 milionů.

Zmíněná částka je z vydavatelského hlediska velmi malá, lze za ní pořídit roční provoz obou titulů. Pozice kupce, tedy Jaromíra Soukupa, je na mediálním trhu poměrně silná (Medea se mimo jiné zabývá nákupem a prodejem inzertních ploch). Zřejmě se tedy blíží doba, kdy bude obchodovat sám se sebou.

Náš odhad je takový, že vydavatel Pawlowski prodal oba tituly Medee za jednu korunu.

Podnikatel Sebastian Pawlowski měl mocný nástup na český trh. V roce 2000 koupil skomírající Týden a za pomoci tehdejšího švýcarského ředitele vydavatelství Ringier pana Chrostiana Millera z něj udělal z něj lídra trhu.

Pawlowski podniká hlavně v nemovitostech (Karlín po povodních, nákup - rekonstrukce - prodej). Proslavil se prodejem budovy pražskému magistrátu (býv. ČEZ) a založením deníku Aha v roce 2004, který pak prodal svému spolužákovi a majiteli vydavatelství Ringier panu Ringierovi.

Problémy začaly kolem roku 2007, kdy se zadrhla stavba budovy u metra Národní třída. Tehdy shodou okolností začal též padat náklad obou titulů.

Nový majitel Týdne a Instinktu (tedy vydavatelství Mediacop) pan Soukup je v podobné situaci jako před dvěma lety podnikatel Zděněk Bakala, když koupil deník Hospodářské noviny. Má silnou značku, ale s povadlým obsahem.

Jaromír Soukup vlastní vydavatelství Standford, které vydává týdeník Profit. Titul měl v červenci 2011 auditovaný prodej 20 tisíc (Euro 24 tis., Ekonom 15 tis,). Týden měl v červenci prodej 37 tis., Instinkt 25 tisíc.

Je otázkou, k čemu jsou v době inzertní krize potřeba dva podobné tituly. Týden není kvalitnější než jeho konkurence, vyšší prodeje si udržoval setrvačností a uhýbacími manévry k lifestylovým titulním stranám. Zatímco ale konkurence zůstává stabilní, Týden klesal.

Na malém písečku teď máme poměrně nával: Na vzdělané a podnikavé muže se obrací jednou týdně: Týden, Euro, Respekt, Profit, Ekonom a částečně i Reflex. (Z deníků jsou to MF Dnes, Lidové noviny, E15 a Hospodářské noviny). Vzhledem k tomu, že takoví muži spíše brousí na internetu, než čtou, je to opravdu luxus.

Týden, Instinkt a Hospodářské noviny vykazují podobnou křivku vývoje nákladu, tedy směrem dolů. Vývojem se ocitly v novém konkurenčním prostředí, ve kterém se neumějí pohybovat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 David Zápal David Zápal | 5. října 2011 v 11:17 | Reagovat

na místě je oprava: prodej se uskutečnil asi tři dny předtím (oficiálně byl oznámen v pátek dopoledne), než autor zde v sobotu o půlnoci napsal, že je oba tituly na čase prodat.

2 Ondřej Ondřej | 11. října 2011 v 18:24 | Reagovat

no jo, ale já to tehdy ještě nevěděl. je to mil shoda.

3 HelenBoups HelenBoups | E-mail | 17. června 2018 v 19:10 | Reagovat

Absolutně nová aktualizace balíčku SEO / SMM "XRumer 16.0 + XEvil 4.0":
captcha řešení Google, Facebook, Bing, Hotmail, SolveMedia, Yandex,
a více než 8400 dalších kategorií captcha,
s nejvyšší přesností (80 až 100%) a nejvyšší rychlostí (100 img za sekundu).
Můžete připojit XEvil 4.0 k nejoblíbenějšímu softwaru SEO / SMM: XRumer, GSA SER, ZennoPoster, Srapebox, Senuke a více než 100 dalších softwarů.

Zájem? Existuje spousta nepřehledných videí o XEvile na YouTube.
Hodně štěstí!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama